دانستنی علمی

راهکارهایی جهت آمادگی برای زایمان در طول بیماری کرونا

راهکارهایی جهت آمادگی برای زایمان در طول بیماری کرونا

راهکارهایی جهت آمادگی برای زایمان در طول بیماری کرونا

روز شنبه ” اندرو کومو” رییس ایالت نیویورک سیاست جدید و بحث انگیزی اتخاذ کرد که توسط چند بیمارستان در شهر نیویورک پذیرفته و اعمال گردید. به موجب این حکم زنان باردار طی وضع حمل، از به همراه داشتن یک حامی در اتاق زایمان منع خواهند شد. این ممنوعیت جهت پیشگیری از ابتلای افراد به ویروس کرونا، وضع گردیده است.
با این وجود، با گسترش ویروس کرونا در نیویورک و مناطق دیگر، امکان دارد دستور العمل های مشابه اعمال شود .بیمارستان های سایر ایالات به بیماران اطلاع داده اند که این صرفا یک احتمال است، و سایر سیاست ها نیز در حال تغییر می باشند. امکان دارد زنانی که قصد دارند زایمان را با کمک یک ماما انجام دهند، قادر به این کار نباشند. در این میان، چکاپ های قبل از تولد، لغو و یا به صورت آنلاین برگزار خواهند شد همه چیز به سرعت در حال تغییر است، و همین امر استرس زیادی به زنان باردار و همسران آنها وارد می آورد.
آیا از بدنیا آوردن یک نوزاد در این دوران احساس عدم اطمینان می نمایید؟ در این بخش برخی از راهکارهای مقابله ای و عاطفی جهت کمک به افراد در طی دوران فراگیر ویروس کرونا ارائه می گردد.
هم اکنون مهمترین نکات و دستور العمل ها با مشاور خود صحبت کنید.
سیاست های مربوط به دوران بارداری و تولد بطور دایم در حال تغییر هستند و حتی می توانند در بین نهاد ها و موسسات مشابه متفاوت باشند. اکنون زمان آن فرا رسیده که در مورد روش ها و راهکار های آنها گفتگوهایی مفصل با پزشک زنان و زایمان و یا مامای خود داشته باشید. این همواره ایده ی خوبی است، اما در حال حاضر، خاص بودن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
” ایمی جانسون گراس” رییس انجمن مراکز تولد آمریکا به ” Huffpost گفت :” هنگامی که مردم از انتظارات خود آگاهی داشته باشند، ترس از بین خواهد رفت، به عبارت دیگر، درک این موضوع به آنها کمک خواهد کرد تا ترس را از خود دور نمایند. ”
وی افزود :” از خود بپرسید ” آیا هنگامی که به بیمارستان یا هر جای دیگری برای زایمان می روم، شبیه چه هستم؟ این روند به چه شکلی است؟ آیا جلوی یک میز توقف می کنم؟ آیا یک اتاق به من اختصاص می یابد؟ آیا یک پرستار خواهم داشت؟ ”
بدیهی است که مراقب بهداشت در مورد هرگونه تغییر در دستورالعمل های مهم و برنامه‌ریزی شده ی بخش های گوناگون با شما صحبت خواهد کرد. با اینحال، امکان دارد شما تمایل داشته باشید که در مورد سایر جنبه های تولد، که بطور خاص در نتیجه ی فراگیر شدن ویروس کرونا تغییر کرده اند، سوالاتی مطرح نمایید .برای مثال، آیا دستورالعمل های خاصی در مورد زایمان در منزل ارائه شده است؟ و آیا تغییری در آنها ایجاد شده است؟ و نیز آیا دستورالعمل های مربوط به زایمان در وان و یا دوش گرفتن تغییر نموده اند؟ در مورد سایر اشکال ” مدیریت درد” چه راهکارهایی ارائه شده است؟ ” جانسون گراس” گفت که او اطلاع یافته است که برخی ار بیمارستان ها برای کمک به بیماران مبتلا به Covid _19 به متخصصان بیهوشی متکی هستند، که برای مثال می تواند در چگونگی و زمان تجویز اپیدورال تاثیر بگذارد. وی از زنان باردار و همسران آنها درخواست کرد که در کلاس های آموزشی زایمان شرکت کنند. زیرا خواندن مطالب مرتبط با وضع حمل، و اگاهی از وقایعی که در طی زایمان در بدن رخ می دهد، می تواند در آمادگی بیشتر به شما کمک نماید.
یک برنامه ی فن آوری بسیار خاص ایجاد کنید.
اگر یک تلفن هوشمند یا یک تبلت یا لپ تاپ، در دسترس دارید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که قبل از تولد، در طی زایمان، و نیز پس از تولد از آن کمک بگیرید. به عنوان مثال، بسیاری از ماما ها و متخصصان درد زایمان، بجای ارائه ی خدمات و مشاوره های حضوری، به صورت مجازی کار خود را آغاز کرده اند، و بدین ترتیب، آنها می توانند در حین زایمان، با وجود اینکه حضور فیزیکی ندارند، شما را راهنمایی و هدایت نمایند.
مطمئناً در اینگونه مواقع، و در غیاب یک شخص حمایت کننده نظیر ماما یا پزشک متخصص زنان، تکنولوژی از اهمیت زیادی برخوردار می گردد.
” راشل گلدشتاین” مالک مجموعه ی ” آستوریا دوولا ” در نیویورک اظهار داشت :” بهترین کار این است که از طریق یک تماس ویدیویی با مراقبان بهداشت ارتباط برقرار نمایید، بدین ترتیب، دست کم می توانید با شنیدن صدا و کلمات اطمینان بخش آنها استرس خود را تا حدودی کاهش دهید. ”
بنابراین از خود بپرسید: چه دستگاه هایی را مورد استفاده قرار خواهید داد؟ آیا دیدگاه خاصی دارید؟ آیا می توانید یکی از آنها را بدست آورید؟ لپ تاپ یا تبلت را کجا تنظیم می کنید؟ آیا شارژ های بسته‌بندی شده همراه با خود دارید ؟ آیا به اینترنت دسترسی خواهید داشت؟ چگونه به اینترنت متصل خواهید شد؟
البته بسیاری از خانم ها به وضوح، به این دستگاه ها دسترسی ندارند، و این بدان معنی است که آنها کاملاً به مراقبان بهداشت خود متکی اند تا بتوانند حمایت ها و مشاوره های لازم را دریافت کنند.
همواره می توانید گزینه های بیشتری را بررسی نمایید، با این وجود، امنیت بسیار مهم است.
اگر در مورد برنامه های زایمان فعلی خود دچار نگرانی هستید، می توانید یک تمرین یا ارائه دهنده ی جدید برای خود درنظر بگیرید.
به گفته ی ” جانسون گراس” درخواست های مشاوره در مرکز تولد وی در ” مینه سوتا ” اخیراً افزایش بسیار زیادی یافته است، و بر طبق گزارش رسانه ها، تعداد بیشتری از زنان باردار به دنبال زایمان در منزل می باشند.
با اینحال، تغییر مراقبان بهداشت در دوران بارداری، حتی در شرایط غیر مترقبه، می تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از مراقبان بهداشت، سیاست هایی در مورد پذیرش بیماران جدید وضع نموده اند، و اکنون این سیاست ها دچار بی نظمی و بی ثباتی گردیده اند، زیرا ویروس کرونا بسیاری از برنامه های تولد را مختل کرده است. در این راستا، شما می بایست مواردی نظیر بیمه، انتقال سوابق و نکات دیگر را نیز در نظر بگیرید. همچنین، آگاهی از خطرات احتمالی مرتبط با زایمان در منزل بسیار ضروری است. کالج زنان و زایمان آمریکا و متخصصان زنان، بیمارستان ها و مراکز زایمان معتبر را ایمن ترین گزینه می داند.
“جانسون گراس” گفت :” بله، بسیاری از سیاست ها و روند ها تغییر کرده اند، اما ایمنی فاکتور مهمی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.”
با استفاده از این راهکارها به خود یادآوری نمایید که تنها نیستید.
زایمان و وضع حمل صرفاً مواردی نیستند که به واسطه ی COVID _19 تغییر کرده اند. در حال حاضر، فاصله گذاری اجتماعی به این معناست که بسیاری از زنان، بلافاصله پس از زایمان، دوستان و یا خانواده ی خود، و نیز فردی را برای کمک در دوران پس از زایمان در کنار خود نخواهند داشت.
علاوه بر ارائه ی یک برنامه ی مشخص در مورد چگونگی اتصال از طریق اینترنت، این تکنولوژی همچنین می تواند با ارائه ی آیتم های گوناگون، جهت رسیدن به آرامش، زنان باردار را یاری نماید.
“گولد اشتاین” اظهار داشت که امکان دارد زنان باردار تمایل داشته باشند که در هنگام زایمان، عکس، نشانه های دیداری، یا چیزهای ملموس دیگری همراه با خود داشته باشند. وی افزود :” بیاد می آورم که یکی از زنان باردار در حین زایمان، تسبیح مادربزرگ خود را در دستانش نگه داشته بود، و به واسطه ی آن، قدرت بسیاری یافته بود. شخص دیگری پیشنهاد کرد که پیراهن مورد علاقه ی همسرش، یا چیزی شبیه آن را همراه با خود داشته باشد، تا بتواند به راحتی زایمان نماید .”
لیست های پخش آهنگ های شخصی، یا ترانه هایی که واقعا معنی خاصی برایتان دارند، نیز می توانند به شما کمک کنند. در این اوضاع و احوال، و این شرایط خطیر، اینگونه ارتباطات احمقانه یا غیر ضروری نیستند، آنها حتی می توانند لحظه به لحظه به یاری شما آمده و تکیه گاهی برایتان باشند.
اگر به تنهایی وضع حمل می کنید، یا در اتاق ریکاوری نشسته اید، و آرزو می کنید که ای کاش اکنون مادرتان در کنارتان بود، و می توانست به شما کمک نماید، به زنانی که چنین شرایطی را تجربه کرده اند، فکر کنید. ” گلد اشتاین” گفت :” به مادرها و مادربزرگ هایی که به تنهایی زایمان کرده اند، برای مثال، به همسران افراد نظامی فکر کنید، از آنها نیرو بگیرید.” وی سپس افزود :” آنها با توجه به شرایط غیرعادی، بهترین کار را انجام خواهند داد.”

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *