دانستنیهای جنسی

سکس دهانی ایا میتواند منجر به سرطان دهانی شود؟؟؟

Oral sex

سکس دهانی ایا میتواند منجر به سرطان دهانی شود؟؟؟

ممکن است باعث تعجبتان شود، واقعا باعث تعجبتان. اما بیایید با این مسئله روبرو شویم. یک مقاله به تازگی تایید کرده است که سکس دهانی میتواند منجر به سرطان در دهان و گلو شود.
تا حالا، سرطان دهانی غالبا مربوط به مصرف الکل، مصرف سیگار و جویدن تنباکو میشد. اما مدارک تایید کننده در حال افزایش اند که نشان میدهند ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ، یک ویروس که در ناحیه تناسلی یافت شد ، میتواند در مبتلا شدن به سرطان هم نقشی ایفا کند.
برخی انواع سرطان های دهانی مربوط به ابتلای دهان و گلو به ویروس پاپیلومای انسانی(HPV) است. باید توجه داشت که HPV مستقیما منجر به سرطان نمیشود، بلکه سلول ها را تغییر داده و سپس این سلول ها به سلول های سرطانی تبدیل میشوند. ویروس شروع تبدیل این سلول ها را به سلول های سرطانی کلید میزند. تمام کسانی که به HPV مبتلا شده اند به سرطان مبتلا نمیشوند، در 90 درصد موارد بدن خود بخود خود را از ویروس HPV در طی چندین ماه تخلیه میکند.
مشخص شده است که بیشتر از 100 نوع HPV موجود است، که 15 مورد از این موراد جزء دسته ای هستند که منجر به سرطان میشوند. انواعی از HPV که در دهان یافت میشوند انهایی هستند که تماما از طریق سکس و به صورت اختصاصی از طریق سکس دهانی منتقل میشوند.
یک بررسی در سال های اخیر در انگلستان که بر روی مردانی که از لحاظ جنسی فعال هستند و در گروه سنی 25 سال بودند انجام شد و این بررسی نشان میدهد که 90 درصد مردانی که بررسی شده اند در معرض برخی از انواع HPV قرار گرفته اند، چه با ریسک زیاد و چه با ریسک کم. با این حال، تنها 3 درصد انها بنظر میرسید که علائم مشخص و اشکار از ابتلا به زگیل تناسلی را از خود نشان میدادند.
حادثه ابتلا به HPV بین مردانی که بیش تر از یک شریک جنسی دارند بیشتر یافت میشود. مردانی که بیش از 20 شریک جنسی داشته اند موارد ابتلای کامل به HPV بیشتری نسبت به مردانی با شریک های جنسی کمتر دارا بودند.
این اتفاق به نظر میاید که بین مردان و زنان پیوسته و به یک شکل باشد. یا مردانی که با زنان سکس دهانی انجام میدهند و یا با لعکس ، احتمال مبتلا شدن به HPV برای مردان و زنان یکسان است. لایه مرطوب پوست در نواحی تناسلی هردو مرد و زن مشکوک به دارا بودن ویروس های HPV هستند و این مواد هستند که به احتمال زیاد موجب ابتلا میشوند.
خب! مشخص است که ما باید در برابر سکس دهانی مراقب باشیم. چه کاری برای پیشگیری از این اتفاق میشود انجام داد؟ ایا روش امن برای انجام سکس دهانی وجود دارد؟
یک راه موجود، واکسینه شدن در برابر HPV است. هم مردان و هم زنان میتوانند از خود با واکسیناسیون در برابر ویروس HPV محافظت کنند.
اما یک راه ساده تر برای مبارزه با HPV هم موجود است که در کنار ان میتوان از سکس دهانی هم لذت برد. بله! استفاده از کاندوم ساده ترین راه برای محافظت در برابر ویروس HPV است که در کنار ان میتوان از سکس دهانی هم لذت برد. کاندوم ها مانند یک محافظ و پوشش بین دهان و بافت های نرم الت تناسلی مردانه عمل میکنند. مشابها زنان هم میتوانند از یک Dental Dam ( یک ورقه لاتکس نازک مربعی شکل) برای نواحی تناسلیشان استفاده کنند تا از مردان در برابر مبتلا شدن به ویروس HPV موجود در بافت های نرم لایه های ناحیه تناسلیشان محافظت کنند.
چندین مطالعه نشان میدهند که سکس دهانی نزدیکی و صمیمیت را افزایش میدهد و به همین خاطر زمانی که کاندوم در انواع و طعم های مختلف وجود دارد نیازی به متوقف کردن این کار نیست. مطمئن شوید که دفعه بعدی که سکس معمولی و یا سکس دهانی دارید از کاندوم های طعم دار استفاده کنید تا سکس بهتری را تجربه کنید.
کاندوم های طعم دار مارا امتحان کنید…

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *