دانستنیهای جنسی

راه های جلوگیری از بارداری

راه های جلوگیری از بارداری

راه های جلوگیری از بارداری بسیار زیاد هستند. نداشتن رابطه ی جنسی، تنها روش صد در صد قطعی در پیشگیری از بارداری است، اماراه های دیگری هم وجود دارد که در صورت استفاده و اجرای درست می تواند تقریبا همین نتیجه را بدهد یکی از این روش ها استفاده ازاسفنج ضد بارداری است وارد واژن می شود و مقابل دهانه ی رحم قرار می گیرد.یک حلقه ی نایلونی به انتهای اسفنج چسبیده است که خارج کردن آن را بسیار راحت می‌ کند اسفنج مانع ورود اسپرم به رحم می شود

کاندوم زنانه، وسیله ‌ای پلاستیکی و کیسه مانند است که قبل از شروع رابطه، در داخل واژن قرار گرفته و باعث تحریک جنسی هم می‌ شود. کاندوم زنانه، حلقه‌ های انعطاف پذیری در هر دوسر دارد که می ‌تواند حین رابطه، تحریک پذیری کلیتوریس را بیشتر کند.کاندوم زنانه را می تواند از ۸ ساعت پیش از شروع رابطه وارد واژن کرد استفاده از این کاندوم بسیار ساده است قبل از وارد کردن این کاندوم، ابتدا نرم کننده یا اسپرم کش را به قسمت بیرونی سر‌ِ بسته‌ ی آن بزنید. دو سر حلقه را در سر‌‌ِ بسته ی آن بگیرید و وارد واژن کنید. حلقه ی درونی را تا جایی که ممکن است به جلو فشار دهید تا به گردنه ی رحم برسد.راه های جلوگیری از باردارییکی دیگر از روش های جلوگیری از بارداری استفاده از کاندوم مردانه میباشد که روشی بسیار ساده میباشد درصد خطای کاندوم مردانه 15 درصد است ، تاثیر کاندوم زنانه از نوع مردانه کمتر است و احتمال خطای آن بیشتر است از مزایای کاندوم ها ارزان بودن وراحت تهیه کردن ان است و معایبی همچون یک بار مصرف بودن و کاهش لذت جنسی را به همراه دارند.

یکی دیگر از راه های جلوگیری از بارداری بستن لوله ی رحم که به عقیم سازی زنان معروف است میباشدو یا بستفاده از کرم های ضد بارداری و قرص های اضطراری که رایج ترین روش پیشگیری بصورت اضطراری، مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضد بارداری HD است که به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند که بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی  از این روش استفاده شود میزان جواب دادن این روش 98 درصد است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *