دانستنیهای جنسی

در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

نزدیکی

نزدیکی

در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟  برای اکثر زوج ها، مخصوص افرادی که تازه ازدواج کردند، مهم است که بدانند در هفته چند بار باید نزدیکی کنند. آیا داشتن رابطه جنسی زیاد یا کم به زندگی زناشویی آنها صدمه میزنه و با چند بار نزدیکی آنها خوشبخت هستند و از زندگی خود راضی اند. اصلا قانون خاصی برای این مسئله وجود داره؟

بسیاری از نظرسنجی های مختلف وجود دارد که آمارهای مختلفی را ارائه می دهند. در اینجا برخی از یافته های آنها آمده است:

– مجله نیوزویک در نظرسنجی خود دریافت که زوج های متاهل 68.5 بار در سال و یا به طور متوسط بیش از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند. این مجله همچنین دریافت که زوج های متاهل 6.9 برابر در هر سال بیشتر از کسانی که ازدواج نکرده اند رابطه جنسی دارند.

– بر اساس یک مطالعه دانشگاه شیکاگو به نام “سازماندهی رابطه جنسی: اقدامات جنسی در ایالات متحده”، حدود 32 درصد از زوج های متاهل دارای دو تا سه بار در هفته نزدیکی دارند، 80 درصد از زوج های متاهل دارای چندین بار نزدیکی در ماه یا بیشتر، و 47 درصد چند بار در ماه رابطه جنسی دارند.

– در مطالعه ای دیگر که توسط دکتر دیوید شنارچ انجام شد بیش از 20،000 زوج مورد مطالعه قرار گرفتند و تنها 26 درصد از زوج ها یک بار در هفته نزدیکی دارند و سایرین یک یا دو بار در ماه نزدیکی دارند.

 

نزدیکی

چه میزان رابطه جنسی طبیعی است؟
– دو مورد از پرسش های رایج که توسط موکلین من مطرح می شود عبارتند از: “چه میزان رابطه جنسی طبیعی است؟” و “میانگین رابطه جنسی که زوج های دیگر دارند چقدر است؟” این ها سوالات ساده ای هستند، اما پاسخ درستی وجود ندارد.

– زندگی جنسی زوج تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد: سن، سبک زندگی، سلامت هر یک از طرفین و میل جنسی، و از همه مهمتر کیفیت رابطه آنها. من آنها را تشویق می کنم تصمیم بگیرند چه مقدار نزدیکی جنسی برای آنها مناسب است چرا که چیزی به نام “مقدار طبیعی” وجود ندارد.

– این مسئله اغلب هنگامی مطرح می شود که زن و شوهر تمایل جنسی مشابهی ندارند (از نظر میل جنسی به هم نمی خورند). اگر خانم دوست دارد چهار بار در هفته رابطه جنسی داشته باشد و آقا فقط یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی بخواهد، می خواهند بدانند چه کسی غیر طبیعی است. در واقع سطوح مختلف میل جنسی برای یک زن و شوهر کاملا رایج است و معمولا منعکس کننده عدم عشق نیست. آیا می توانیم انتظار داشته باشیم که کسی را پیدا کنیم که تمام نیازهای مورد نظر ما را در یک رابطه برطرف کند و دقیقا میل جنسی مشابه ما داشته باشد؟

ناسازگاری میل جنسی زوجین:
در مورد ناسازگاری میل جنسی، شریکی که بیشتر تمایل جنسی دارد ( چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم؟) ، معمولا احساس طرد شدن می کند. هنگامی که همیشه یک نفر اولین حرکت را انجام دهد باعث دلسردی می شود. شریکی که کمتر تمایل جنسی دارد ( چگونگی افزایش میل جنسی)، اغلب احساس فشار و ناکافی بودن می کند. این مسئله باعث یک چرخه نامناسب می شود که باعث اجتناب از رابطه جنسی می شود. این ایده شاید شهوت برانگیز نباشد اما من به موکلینم توصیه می کنم برای رابطه جنسی خود برنامه ریزی کنند. بنابراین شریکی که میل جنسی کمی دارد احساس فشار نمی کند و شریکی که میل جنسی بیشتر دارد احساس طرد شدن نمی کند.

نتایج مطالعه پژوهشی موسسه Kinsey:
– یک مقاله پژوهشی موسسه Kinsey بر اساس مطالعات و بررسی های روانشناختی نتیجه گرفته است که افراد 18 تا 29 ساله به طور متوسط 112 بار، افراد 90 تا 39 ساله به طور متوسط 86 بار و افراد 40 تا 49 ساله به طور متوسط 69 بار در سال رابطه جنسی دارند. با این حال، میانگین به این معنی است که برخی افراد بیشتر و بعضی افراد کمتر از میانگین رابطه جنسی داشته اند و این ارقام در تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی برای فرد مناسب است، کمک نمی کند. من همچنین بر این باورم که افرادی که به نظرسنجی های جنسی پاسخ می دهند، می خواهند عملکرد خود را بزرگنمایی کنند تا احساس بهتری در مورد خودشان داشته باشند!

– با توجه به تجربیات من، زوج های خوشبخت زیادی وجود دارند که هر روز، یک بار در هفته یا یک بار در ماه رابطه جنسی دارند. کمیت مهم نیست بلکه کیفیت مهم است. رضایت زوج از زندگی جنسی مهمتر از فرکانس جنسی است. رابطه جنسی کمتر معنی عشق، خوشبختی و رضایت کمتر نیست، به خصوص برای زوجهایی که برای مدت طولانی با هم بوده اند. برای آنها مصاحبت، اعتماد و اطمینان متقابل اغلب مهمتر از تعداد زیادی رابطه جنسی پرحرارت است.

– مشکل دیگر برآورد فرکانس جنسی این است که مردم اغلب رابطه جنسی واژینال را به عنوان رابطه جنسی در نظر می گیرند. بسیاری از فعالیت های دیگر را می توان به عنوان رابطه جنسی در نظر گرفت، مانند رابطه دهانی، لمس کردن تناسلی، استمناء متقابل یا رفتار عاطفی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن، نوازش کردن و گرفتن دست ها. همه این فعالیت ها با رضایت جنسی بیشتر برای مردان و زنان همراه است.

نزدیکی

آیا رابطه جنسی مکرر ما را خوشحال تر می کند؟
دانشیار Tim Wadsworth از دانشگاه کلرادو بولدر یک مقاله در فوریه سال گذشته با عنوان “نزدیکی جنسی و خوشبختی: چطور نحوه زندگی جنسی دیگر افراد به حس سلامتی ما مرتبط است” منتشر کرد. او دریافت افرادی که فرکانس رابطه جنسی بالاتری دارند بیشتر احساس خوشبختی می کنند. اما افرادی که اعتقاد دارند نسبت به همسالانشان کمتر رابطه جنسی داشته اند، ناراضی تر از کسانی هستند که معتقدند به مقدار زیادی تمایلات جنسی داشته اند. او نتیجه گرفت: “داشتن رابطه جنسی بیشتر ما را خوشحال می کند، اما فکر کردن به این که ما نسبت به دیگران رابطه جنسی بیشتری داریم ما را خوشحال تر می کند”.

تعداد خاصی برای نزدیکی جنسی در هفته وجود ندارد
– بنابراین، هر چند وقت زوج های متاهل نزدیکی می کنند؟ در واقع بسیاری از مطالعات نشان می دهد این مسئله بستگی به زوج دارد.

– تمایل جنسی افراد، ازدواج آن ها و زندگی روزمره افراد متفاوت است. از آنجا که عوامل زیادی در نزدیکی نقش بازی می کنند تعیین دفعالت طبیعی کاری دشوار است. سوال بهتر این است که چه تعداد نزدیکی برای شما و همسرتان طبیعی است؟

– اگر هر دوی شما از نزدیکی یک بار در هفته یا یک بار در ماه خوشحال هستید، مهم نیست که زوج های دیگر چه کار کنند. اما اگر یک نفر یا هر دوی شما خوشحال نباشید، باید در خصوص آن حرف بزنید. در اکثر زوج ها، یک نفر همیشه تمایل جنسی بیشتری دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *