دانستنیهای جنسی

مواد مخدر و مشکلات جنسی

مواد مخدر

مشکلات جنسی در بین مردان شایع است که با مصرف دارو برطرف می شود، اما برخی مردان تصور می کنند برای رفع مشکلات جنسی می توان از مواد مخدر استفاده کرد. آیا این تصور درست است؟

مواد مخدر

برخی آقایان که مشکلاتی در مسائل جنسی دارند، بنا بر توصیه افرادی که سابقه مصرف مواد مخدر را دارند، به مصرف مواد روی می‌آورند اما نمی‌دانند به دلیل اثر افسردگی که مخدرها مثل تریاک و شبه تریاک دارد به مرور دچار ناتوانی جنسی می‌شوند. شاید در ابتدا افرادی که به مصرف مواد روی آورده‌اند و دچار مشکلاتی مثل زود انزالی بوده‌اند، مشکلشان با مصرف مواد مخدر برطرف شده باشد، اما مصرف طولانی مدت مواد مخدر، منجر به مشکلات بیشتری در ناتوانی جنسی آنان خواهد شد. مصرف مواد مخدری مانند گل، حشیش، ماری جوانا و مواد شبه توهم‌زا، تاثیرات مخربی دارد و می‌تواند ناتوانی جنسی و تولد بچه‌های ناقص را در پی داشته باشد.

اثر شیشه و مواد محرک به افزایش کاذب و موقتی انرژی و فعالیت‌های سیستم سمپاتیک بدن می انجامد و باعث می‌شود افرادی که ناتوانی جنسی دارند، به سمت مصرف مواد مخدر روی بیاورند ولی به مرور مشکلات غیر قابل حلی  برایشان ایجاد می‌شود. متخصصانِ اختلالات جنسی راهکارهایی برای کاهش مشکلات و درمان این افراد دارند و این افراد نباید بنا به توصیه اطرافیان به مصرف مواد روی بیاورند زیرا ترک اعتیاد بسیار سخت‌تر از درمان مشکلات جنسی است.

مواد مخدر

در مورد تأثیر مواد مخدر بر عملکرد جنسی چه می‌دانید؟ یک تفکر بسیار اشتباه که این روزها در بین بسیاری از جوانان به دلیل عدم آموزش و دریافت مشاوره جنسی همه‌گیر شده است، استفاده از مواد مخدر برای بهبود رابطه جنسی است. برای مثال بسیاری از افراد برای درمان زود انزالی از مخدرهایی نظیر تریاک یا شیره استفاده می‌کنند. در حالی که این مواد مخدر تأثیرات کوتاه مدتی بر بهبود عملکرد جنسی گذاشته و در دراز مدت منجر به انواع کژکاری های جنسی می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *