دانستنی علمی

همسرتان از شما دوری می کند؟

همسرتان از شما دوری می کند؟

همسرتان از شما دوری می کند؟ دراینجا به شما نشان می دهیم که چگونه آتش احساسی که در میانتان بوده است را دوباره شعله ور کنید…

کسانی که رابطه های طولانی مدت را تجربه کرده اند، مسلما می دانند که اینکه همه مواقع زندگی زیبا و رنگین کمانی باشد، بسیار سخت است.در حقیقت ؛ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که شما حتی طاقت نگاه کردن به یکدیگر را هم نداشته باشید، چه برسه این که تمایل داشته باشید لباس های یکدیگر را پاره کنید و در تخت خواب به هم بپیوندید.

اگر که اخیرا نسبت به شریک زندگی خود دچار ترس و استرس شده اید و می خواهید گدازه های عشق میانتان را دوباره به راه بیندازید،ممکن است که دوست داشته باشید که نتایج یک تحقیق غیر معمول روانشناختی در خصوص روابط را بشنوید.

به نظر می آید همه آنچه که شما باید انجام دهید، این است که به عکس های عشقتان نگاه کنید و لحظات شاد و خاطره انگیز را برای خودتان یاد آوری کنید و درنتیجه این احساس خوشایند را در هر زمانی خواهید داشت.نتایج این تحقیق هم چیزی شبیه به همین کار است.

یک تیم از دانشگاه ایالتی فلوریدا تحت رهبری جیمز مک نالیتی می خواست که از پدیده ای با عنوان شایسته سازی استفاده کند تا ببیند که آیا ایجاد مشارکت با یک شریک می تواند منجر به بهبود رضایت زناسویی شود.

آنها کارشان را با 144 زوج شروع کردند که کمتر از 5 سال از زمان ازدواجشان می گذشت و میانگین سنشان 28 سال بود.از همه آنها در مورد نحوه ی شاد بودنشان در زمان ازدواجشان سوال پرسیده شد و سپس از همه آنها عکس گرفتند- از شرکت کنندگان 5 عکس با لبخند و 4 عکس با صورتی خنثی گرفته شد.

از هر شخص خواسته شد تا در طی شش هفته، هر سه روز یک بار این سری عکس را مشاهده کنند.شرکت کنندگان بر این باور بودند که واکنش سریع آنها مورد آزمایش قرار می گیرد ،در حالی که درواقع آنها بر اساس شرایطی تغییر می کردند.

به این خاطر که این تصاویر رندوم که از لبخند همسر های آنها گرفته شده بود، در کنار تصاویری از توله سگ ها، خرگوش ها وغروب خورشید که شامل کلماتی مثل شگفت انگیز می شدند، قرار گفته بودند(می توانید حدس بزنید که انها به کجاها سفر کردند؟).

شگفت آور بود. این کار کاملا جواب داد. افرادی که تصویر شرکی زندگیشان را درکنار عکس های شاد و سرزنده دیده بودند، احساستشان نسب به همسرشان از اول فرایند تحقیق بهبود یافته بود وحتی رضایت زناشوییشان نیز افزایش یافته بود. نتیجه ی تحقیق بسیار تامل برانگیز بود.

مک نالتی در این باره به انجمن علوم روانشناسی گفت:” این اولین تحقیق تجربی بود که نشان می دهد برای تغییر یک نگرش پایدار ننسبت به یک شی شناخته شده، باید از یک رویکرد ساده مثل شایسته سازی متعادل و ارزش دهی به اشیا استفاده کنیم”.

خوب حالا با استفاده از این تکنیکی، شما می دانید که همه کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر عشقتان را در کنار تصاویر پاپی ها و گربه های و حیوانات خانگی بامزه، قرار دهید و به طور مرتب به آنها نگاه کنید، دوباره نسبت به آن فرد احساس عشق خواهید داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *